Странице

петак, 3. фебруар 2017.

Masna koža- svakodnevna nega i proizvodi za lečenje akni

Jako, jako dugo sam planirala post o tome kako negujem moju masnu kožu koja ima zakasneli problem sa aknama. Ovo će biti duži post.

Pre nego što počnem sa pisanjem o proizvodima, napisaću nešto više o mojoj koži. T zona mi je da kažem, uvek bila jako masna, obrazi takodje medjutim u manjoj meri, tipa pred kraj dana izgleda kao da imam hajlajter na obrazima. Akne, izlaze mi u predelu od nosa pa naniže na vilici. Ili budu onako upaljene i bolne ili samo jako bele na površini. Nisu porekla policističnih jajnika, već od stresa, nervoze, PMSa. 


Moje prvo lečenje akni je bilo u Koto Dermi. OVDE možete čitati više o tome. Ali u slučaju da vas mrzi, Koto Derma mi je napravila više štete nego koristi. 
Nakon toga sam otišla kod dermatologa Drenke, u studentsku polikliniku. To je bilo u decembru 2015.godine, kada sam od očaja kako izgledam sela na pod i plakala. A ja ne plačem, gotovo nikad. 

Moja terapija koju sam koristila u periodima ide ovako: 
-dec 2015-feb 2016 La Roche Posay gel za umivanje ujutro i uveče, Akne Fug Oxid Wash 2minuta ujutro i uveče, Airol uveče, LRP Effaclar H ujutro 

-feb2016.-jun2016 LRP gel za umivanje, Akne Fug ujutro i uveče 5min, Airol uveče, Klindamicin losion 1% ujutro i uveče, Effaclar H ujutro

-jun2016-nov2016 LRP gel za umivanje, Akne Fug ujutro i uveče 5min, Klindamicin losion uveče, Effaclar H ujutro (septembar i oktobar sam koristila Eucerin)

-nov2016-jan2017 -Mixa gel za umivanje, Duac gel uveče, Dr Haushcka krema od matičnjaka ujutro

-jan2017- sve isto kao poslednje, uz Sona gel na svako drugo veče 

Sredstva za umivanje masne kože:

Skoro godinu dana sam koristila LRP Effaclar gel za umivanje. U početku korišćenja mi je bio jak, ali sam se navikla nekako na njega i bio mi je super. Želela sam nešto drugo da isprobam pa sam kupila Mixa gel, upola jeftiniji a podjednako dobar. Oba proizvoda su bez sapuna, bez parabena i alkohola. Mixa je nežnija po mom mišljenju, a isto radi posao, nastaviću da kupujem jer mi zaista odgovara. Moj savet vezan za masnu kožu jeste da lice umivate samo ujutro i uveče, eventualno pre početke šminkanja preko dana. Svako preterano čišćenje kože samo je još više iritira i tera da luči sebum da bi se zaštitila. 

Proizvodi za lečenje akni:

Benzoil peroxid i klindamicin jesu proizvodi koji su namenjeni da uništavaju bakteriju P.Acne. Benzoil Peroxid sam koristila prvo kao Acne Fug Oxid Wash, koji nažalost nisam imala da slikam, a nakon njega bih mazala klindamicin. Benzoil Peroxid deluje tako što svakodnevno vrši hemijski piling lica tako da ne može da se upali folikul zbog nakupljanja mrtve kože i masnoće. Klindamicin jeste antibiotik losion koji ubija bakterije. Na njega se razvija rezistencija, ali na benzoil peroxid ne. Duac gel jeste kombinacija ova dva proizvoda koji mažem na mokru kožu uveče pred spavanje. Posto sam to počela da koristim u periodu kada su mi se akne opet bile vratile nažalost, trebalo mu je da deluje neka dva meseca. I to je ono što možete očekivati od ovih proizvoda-na samom početku korišćenja dolaži do joše veće pojave akni jer izlazi nečistoća na površinu. Vremenom se to normalizuje. Ovi proizvodi nisu fotosenzitivni, pa su pogodni za korišćenje preko leta. 

Airol i Sona gel
Airol jeste grčka krema, koja u svakom sastavu sadrži tretinoin. Tretinoin jeste derivat vitamina A, u kiselinskoj formi, koja na kožu deluje tako što sprečava stvaranje komedona. Bez komedona nema akni, a samim tim i leči malo ožiljke. Proizvod je izuzetno jak, mislim da samo osoba sa masnom i jakom kožom može izgurati terapiju njime. Meni su konstantno uglovi usana bili crveni i isperutani od njega, a obrazi rumeni. Pošto je proizvod fotosenzitivan prestala sam početkom leta da ga koristim, jer mi je zaista pomogao pa mi je terapija bila umanjena u tom periodu. On ne može da se nadje na našem tržištu, a naš pravljeni je jako lošeg kvaliteta.


Sona gel, dobila sam prepisanog na poslednjoj kontroli na dva dana da mažem, iz raloga što su mi se opet pojavljivale veće bubuljice i imala sam flekice. Deluje po istom principu kao Airol, samo je blaži i pogodniji za suvu kožu jer je adapalen u svom sastavu, takodje retinoinski proizvod, medjutim blaži. Trenutni efekat koji vidim jeste zadovoljavajući zaista, ali videću kako će dalje delovati. Iako ga mažem na dve večeri, takodje mi isušuje uglove usana koji su opet crveni. 


Proizvodi koje sam nanosila direktno na bubuljice:

Tea Tree ulje sam počela relativno skoro da koristim tako što jednu kap stavim na štapić za uši, pa onda na bubuljice tako nanesem pred spavanje. Zaista, bukvalno upola prodje bubuljica,a nekad i skroz do jutra kad ustanem. Ovo ulje je od The Body Shopa. 

Effaclar Duo je proizvod mix raznoraznih hemikalija koji treba da otpuše poru, brzo isuše bubuljicu tako da brže prodje. Ja nisam ništa primetila sem da mi sprži kožu a bubuljica bude jos veća. Nisam zadovoljna ovim proizvodom. 

Hidratacija 



Krema koju sam dugo koristila jeste bila LRP Effaclar H, namenjena koži oštećenoj proizvodima za lečenje akni. Odgovarala mi je, ali želeći da probam nešto drugo kupim Eucerin koja ima istu namenu. 

Bože gospode. 

Ne želim nikome ovu kremu, jer zaista mislim da je imala veliki uticaj na izlazak ogromnih bubuljica koje nisam imala otkako sam prestala ovo smeće da koristim. U trenutku očaja sam uzela malu kesicu Dr Haushcka kreme od matičnjaka misleći da gore svakako ne može biti. Iritiacije nije bilo danima. Kupila malo pakovanje od 5ml, i dalje ništa. Kupim veliko, pa dobijem na poklon još jednu tubu. 

Krema ima toliko prijatan i svež miris da uživam mažući je. Nemasna je, brzo se upija, kao podloga za puder je super. Sastav kreme je naravno najviše baziran na prirodnim proizvodima koji balansiraju lučenje sebuma na pravi način-hidrirajući kožu. 


Ovim postom ne želim da vam kažem-hej kupi to i to i bubuljice će proći same od sebe.
Ne, to ne ide tako.
Samostalnim lečenjem možete sebi napraviti više problema nego koristi, pa iz tog razloga se informišite o dermatologu kod kojeg bi mogli da odete. 
Svaki od ovih proizvoda jeste specijalan lek koji ne pravi baba Vanga, nego se kupuje u apoteci i zbog toga uvek nosi odredjeni rizik da vam ne odgovara. 
Dermatolog će proceniti šta bi vama odgovaralo. 
Puno vode i vitamina C i cinka može mnogo da vam pomogne. Redovno menjanje jastučnice takodje. Kuvana hrana naspram pržene.

I za kraj, od akni i bubuljica ima mnogo gorih problema, ignorišući ga, pre će proći. A svi sa tim problemom ste mnogo više od toga i prelepi na svoj način. :)

Kako vam se dopao ovaj post? Vaša iskustva sa ovim proizvodima? 

1 коментар: